Een moskee en een winkelcentrum/uitgangscentrum als buur

8 mei 2015 - Gran Canaria, Spanje

Zo tegen half 11 in de avond worden we in slaap gezongen, niet door iemand die als een Klaas Vaak zand in onze ogen strooit maar doordat iemand in de moskee (waar we vanuit het hotel op uitkijken) luidkeels in gebed gaat. Dat gezang moet ons dan in slaap brengen. Dat lukt overigens de ene keer beter dan de andere keer want de andere buur waar we op uitkijken is een geweldig groot winkelcentrum, de Yumbo, niet te verwarren moet onze Nederlandse Jumbo. Een winkelcentrum met niet alleen veel winkels, maar ook veel restaurants en uitgaansgelegenheden. En het is vooral dat uitgaansleven wat hier, als de winkels gesloten zijn, gaat starten en haar best doen om de inspanning van de moskee om ons in slaap te krijgen weer teniet te doen. Muziek, pratende, lachende, ruziemakende, sussende geluiden proberen ons het slapen lastig te maken. Overigens valt de overlast mee, het is wel interessant om al dat buitenleven gade te slaan. Dronken mensen doen soms rare dingen op een parkeerplaats.

Vandaan een relaxte, laatste, stranddag. Moeten het wat rustig aan doen met de zon want ons huidje is aan het protesteren. Zo'n overvloed van zon zijn onze Hollandse lijven niet gewend. We gaan zo eten bij hetzelfde restaurant waar we gisteren zijn geweest en dan zit de vakantie er al bijna weer op. Mijn laatste blog vermoed ik. Imke en Meike, nog een dikke dag dan zijn we er weer. Verwachten zo ergens tussen 01.00 en 02.00 aan te komen in TA en hopen jullie vertrouwd in jullie bedjes aan te treffen. Wij verlangen ook wel weer naar ons heerlijke bed, want zoals ik al eerder schreef, de bedden hier zijn niet om over naar huis te schrijven. Rare zin als je schrijft 'niet om over naar huis te schrijven' terwijl je dat ondertussen wel aan het doen bent.

Voor nu over en sluiten en nog even een laatste zin voor Meike 'van ruzie wordt je sterker, verstandiger en komt in de beste families voor', dus probeer je er maar vooral niet druk over te maken en soms is het heel erg verstandig om de meest verstandige te zijn. In goed Engels 'Sorry seems to be the hardest word' zong Elton John al eens maar is soms wel heel erg verstandig.

Lieve groeten uit Playa des Ingles

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade