Vakantie Gran Canaria

25 april 2015 - Ter Apel, Nederland

Een kleine week voor vertrek. Buiten regent het na een paar zonnige dagen in Ter Apel, het is even wennen maar het is een plezierig vooruitzicht dat we van de regen naar de zon gaan volgende week. Nu is het vooral nadenken over wat we meenemen in de koffers. Grote handdoeken voor op het strand, zonnebrandolie voor Jannie, after sun voor Henk. Jannie probeert me nu al dagen duidelijk te maken dat ik niet zonder olie in de zon mag, maar ja dat doe ik al jaren en jaren (het nog nooit zonnebrandolie gebruikt). Een gewoonte die me goed bevalt. Maar ja, de wilskracht van J. kennende is het de vraag of ik dat wel ga volhouden.

Ondertussen zijn Nikki en Sidney (samen met Liesbeth/Richard) bezig zich voor te bereiden op een vakantie in ons overzee rijksdeel Curacao. Het is even wat anders dan Gran Canaria maar alleen al de vliegafstand/vliegduur zou me al tegenhouden erheen te gaan. Maar gun het de anderen van harte, lijkt me een geweldige ervaring en dat ook Sid zijn vader daar woont maakt het extra bijzonder.

De koffers staan ondertussen klaar om gepakt te worden. Begin van de week maar mee beginnen. Hebben al even contact gehad over wat we aan koffers mee mogen nemen. Komt helemaal goed, er mag meer mee (aan koffers en aan kilo's) dat we gaan gebruiken. De winterjas en wintertrui kan immers thuisblijven.