Een dag vol verwondering

7 mei 2015 - Gran Canaria, Spanje

Een dag vol verwondering, dat was het vandaag. Verwondering over de vele bochten dei we hebben gehad, van flauwe bochten tot hele scherpe haarspeldbochten. We hebben er vandaag honderden gehad op onze tocht door de bergen. Verwondering over de plekken waar we regelmatig huizen en/of kleine plaatsen vinden. Je zal er maar wonen en vergeten zijn bij de koffie wat lekkers te kopen ,of de melk zijn vergeten. Hoezo even een boodschap halen als je op een berghelling woont met niets in de buurt. Verwondering over de hoogten van de bergen, het kwam regelmatig voor dat we op de toppen van de bergen op de wolken neerkeken, we reden dus boven de wolkenpartij, een hele bijzondere ervaring. Verwondering over de prachtige natuurschoon en vooral de variantie ervan, na iedere bocht is het het soms weer heel verrassend wat we aantreffen. Hellingen vol met gele brem, hellingen met cactussen, de 1 nog mooier en groter dan de ander. Hellingen vol met alleen maar rotsachtige structuren, helemaal kaal zonder enige begroeiing, of soms zelfs aangelegde hellingen (met betonmortel) en een kleur gegeven.  Verwondering over de geuren die de auto binnenkomen, sommigen zouden zo uit een flesje met dure parfum kunnen komen sommigen wil je het liefst niet ruiken omdat een verbrande geur niet zo aangenaam voor de neus is. Verwondering over het ontbreken van dieren, we hebben tot nu toe alleen maar een 2-tal geiten gezien, wat katten en een enkele kip en een enkele hond. Je zou toch verwachten dat er veel meer geiten ,kippen, honden, koeien etc. rond zouden lopen,. Niets van dat alles, tenminste wij hebben ze niet gezien.

Nog een dag te gaan en dan is het alweer zaterdag en vliegen we weer naar huis. Dubbel gevoel, jammer dat de vakantie dan alweer voorbij is maar ook fijn om weer thuis te zijn, de meiden weer om ons heen te hebben, de honden te horen, weer in ons eigen bed te slapen want daar verwonderen we ons ook over, de bedden zijn hier erg oncomfortabel, die harde matrassen zijn aan ons niet besteedt.

Gisteravond heerlijke Paella gegeten in een restaurant op een kwartiertje lopen.van het hotel. Zeer attente bediening, mama had het wat koud en gelijk werd een windscherm naar benden gedraaid, ik wilde een 2e keer paella opscheppen en gelijk was er een ober in de buurt om dat voor me te doen. De paella wordt hier opgediend in een grote ronde zwarte pan, met veel vlees en vis, garnalen er op en een citroen erbij. Ziet er erg mooi uit.

Zo nog maar even een uurtje lopen, we hebben veel gezeten vandaag en misschien ook wel wat teveel gegeten want we zijn bij een zeer groot winkelcentrum geweest en daar zat een restaurantje naast de Mac dat er goed uitzag. Ik bestelde een schotel met aardappeltjes, kip, kaas en saus en een vissoep, mama bestelde 2 sandwiches met kip en sla. We hadden alleen niet kunnen bedenken dat de porties zo groot zouden zijn, de soep wat een schaal met ik denk wel 3 Hollandse soepkommen erin, de aardappels zaten in een behoorlijk grote overschaal en ook de sandwiches waren niet klein. Het eten was heerlijk, we hebben samen de vlees/aardappel schotel opgegeten - was ook heel verstandig want er zat veel knoflook in - met de sandwiches en soep zaten we meer dan vol.

Ga nu mama stimuleren voor wandelen en buikspieroefeningen, want die licht wat lui naast me..