Misbruik of gebruik, slimme vrouwen zijn ook niet mis

6 mei 2015 - Gran Canaria, Spanje

Ineens hoor ik gegrinnik achter mij. Terwijl ik het hete zand probeer te trotseren terwijl mijn voetzolen bijna verbranden, hoor ik mama achter mij stilletjes lachen. Ik kijk om en zie Mama steeds moeite doen in mijn voetspoor te treden. In de hoop dat dat minder warm zal zijn dan het hete zand erom heen. Bleek ze al lange tijd te doen, hoezo misbruik maken van mijn sporen in het zand, of toch gebruik. Is dat misbruik of gebruik meiden? Ik ben bang dat ik het antwoord van jullie al weet.

.Een heel warm dagje vandaag met heel veel wind. Daardoor zijn we roder gebrand dan we gewild hadden. Gisteravond in een Hollandse kroeg een zogeheten 'zonnekuil' gekocht, een Hollandse uitvinding voor op het strand. Een soort Duitse strandkuil, maar dan van oranje doek. 2.00 bij 2.00 meter in het vierkant met opstaande randen zodat wind en zand geen vrij spel meer hebben.. Wat een luxe, geen zand meer op de handdoeken en overal over onze lichamen.

Het water was weer erg woest vandaag, hoge golven, heerlijk om in te spartelen, heerlijk om even af te koelen. Al was het water ook behoorlijk warm. Nu net weer in het hotel, 2 rode lichamen, vooral die van mama (zal ze waarschijnlijk wel wat last van gaan krijgen). Dus zo slim was mama nu ook weer niet dames.