Aankomst in Gran Canaria

1 mei 2015

Het is half elf in de avond (hier een uurtje vroeger omdat men hier geen zomertijd kent) en we zitten samen op het balkon in 'hemdsmouwen' buiten. Het zal nog zo'n 24 graden zijn, wat een luxe. Vanmorgen om 03.00 vertrokken naar Dusseldorf, 2 stoere meiden hebben ons - met wat slaperige gezichtjes - uitgezwaaid. Tenminste dat was de bedoeling maar die stomme henk rijdt naar links in plaats van rechtsaf en daardoor werd het wel heel erg kort uitzwaaien. Zo'n dik 2 uur rijden naar Dusseldorf, Jannie afgezet bij de ingang en de auto naar de parkeergarage gebracht. Via een soort treintje aan een hangende rail van de parkeergarage naar de terminal terug en J. weer snel gevonden. Duurde nog even voordat we konden inchecken maar een kop koffie ging er wel in. Daarna de eerste vlucht naar Madrid, weer even moeten wachten op de aansluiting voor de volgende vlucht naar Gran Canaria. Weer dik 2 uur vliegen voordat we er zijn. Even zoeken of er ook een transfer naar het hotel was geregeld of dat we een taxi moeten nemen. Was niet nodig, het was even zoeken maar na een tijdje kwam er een jongeman op ons af, zwaaiend met wat papieren, onze papieren dus. We werden netjes naar een taxibus gebracht voor zo'n 20 personen waar we met zijn 2'tjes in kwamen te zitten. Vervolgens zijn we netjes voor het hotel afgezet. Net hotel, kleine maar schone kamer, goede douche en groot balkon. Even twijfel of we een dutje gaan doen of toch maar in de benen. Voor het laatste gekozen. Even wat boodschappen gehaald en daarna naar het strand gewandeld (slapen kan immer daar ook). Flinke wandeling overigens voordat we een mooi plekje hadden gevonden. Lekker in de zon en wind gelegen, daarna via een omweg naar het hotel gewandeld. Gedouched (en Henk nog even gezwommen in het zwembad terwijl Jannie haar buikspieroefeningen doet) en daarna lekker gegeten bij Pappi's grill. Bijzonder was dat daar het eten (in buffetvorm) per kiloprijs werd afgerekend. Het koste 15 euro per kilogram. Ik had een bordje van zo'n 9 euro, Jannie van ong. 5 euro. Daarna naar het hotel terug en zitten nu dus op het balkon. Nog even en dan slapen. Slapen in een bed dat niet echt comfortabel lijkt te liggen.