Avontuur in de bergen

2 mei 2015

Zitten net aan een maaltijd, brood met ham/salami/en wat onduidelijk vlees. Vanmiddag zijn we vertrokken met de bedoeling om een leuk restaurantje aan zee te zoeken alleen dat is niet echt gelukt. Het was eerst al niet gemakkelijk uit de stad komen, we kwamen steeds uit op doodlopende straatjes, met overigens een geweldig uitzicht. Maar ja wat wil je met een vrouw naast je die  kaartleest. Dat is vragen om problemen, je komt vooral waar je eigenlijk niet wilde zijn. In dit geval komen we vooral op plaatsen waar we heel graag willen zijn want de route die we, per ongeluk, hebben afgelegd was echt prachtig. De wegen waarop we reden, of eigenlijk 1 weg, ging meer en meer omhoog en bracht is naar plekken waar we onze ogen bij uitkeken. Om ons heen ruige bergen/heuvels, kronkelwegen, diepe dalen, er was steeds weer wat nieuws te zien. Achter iedere scherpe bocht (waar je van te voren niet langsheen kon kijken)weer een verrassing.

De weg was mooi, op plaatsen zo steil dat we alleen maar in de 1e versnelling omhoog konden komen. Ons autootje, die we die ochtend bij de autoverhuurder hebben opgehaald, en natuurlijk weer een Fiat 500, bracht ons echter iedere keer weer dapper naar boven. En wat waren we blij met ons autootje als er een tegenligger kwam, want op deze smalle wegen was passeren eigenlijk onmogelijk.

Na ongeveer een uur heuvel op, heuvel af, berg op, berg af te hebben gereden dachten we bijna de bergen uit te zijn toen ineens de weg ophield. We hadden geen ander keus dan ons autootje om te draaien en dezelfde weg weer terug te rijden. Ging in een wat ander tempo dan heen omdat we nu vooral bergaf gingen.

Het eten in een kustplaatsje is dus niet gelukt en eten nu dus op het  balkon ons avondeten op. Met lekker meloen als toetje en ananassap als drinken. Kan slechter. We zijn overigens al aardig gebruind door de zon. Vanmorgen nog even op het strand gelegen na een fikse wandeling door de zandduinen. Zie foto's om een indruk te krijgen van deze zandvlakte.