Een luierdagje met veel zon

3 mei 2015 - Gran Canaria, Spanje

Kun je ook zat worden van de zon. Een zon die hier alle dagen schijnt, we hebben begrepen zo ongeveer het hele jaar door. Nee, wij zijn er nog  niet zat van. Na een ontbijtje bij onze (nu minder vrolijk dan gisteren) gastvrouw op tijd naar het strand. We zijn nu zo handig - of lui - dat we de auto pakken om naar de parkeerplaats van het strand te rijden. Daarna met de spullen (een hele saunatas vol en 1x raden wie die mag dragen) naar het strand. Weer een pittig stukje lopen over het zand, het was het idee van mama om wat eerder te gaan, een goed idee, want nu was het strand minder heet aan de voeten. Je kunt er later op de dag echt niet op lopen, het zand brand letterlijk je voeten in.

Uren op het strand geluierd en daarna nog gezwommen in de zee. Was wel even doorzetten want het water voelt eerst behoorlijk koud, en zout, aan. Maar na een tijdje is het heerlijk. Daarna langs de waterlijn (dan hoeven we niet door de hete zandduinen) naar de strandopgang waar ze hier heel mooi voetendouches hebben aangelegd zodat je niet met zandvoeten in de slippers moet. Daarna een behoorlijke wandeling naar de auto (ik denk net zo lang als naar het hotel lopen). Je loopt over een boulevard met heel veel winkeltjes, restaurantjes en heerlijk ijs (kon dan ook de verleiding niet weerstaan en heb 2x een ijsje besteld, sorry Imke/Meike had jullie graag 1 gegund, want hij was heerlijk, 1x met de smaak Mars, 1x met de smaak yoghurt frambozen. Ondertussen ook al gezien waar we vanavond gaan eten, voor 6.98 kun je onbeperkt eten bij een soort chinees met een heel erg uitgebreid buffet.

Daarna naar het hotel, nog even lekker gezwommen in het zwembad, met kleren aan dat is wel even wennen als je naaktlopen/naaktzwemmen gewend bent. Even wat gewinkeld en nu op de kamer. Gaan zo naar het avondeten.

Meike ik begreep dat je iets niet begreep in de tekst waar naar jou verwezen wordt. Ging dat over de sinaasappelen?, met plekje is  toch gratis sinaasappelen? Of is dat alleen bij de Jumbo (en die is hier niet, wel een Lidl).

Ondertussen ligt mama achter mij op bed te slapen. Is haar gegund .... toch?