Een nieuwe verrassende route

4 mei 2015 - Gran Canaria, Spanje

Zitten op het balkon, lekker gedoucht en mama heeft alweer een schaaltje yoghurt met honing en banaan gegeten. Stonden vanmorgen op met een bewolkte hemel en besloten om dan maar met de auto op verkenning te gaan. Na het ontbijt en klaar voor de autorit klaarde het helemaal op en was de hemel weer aardig blauw. Toch onze plannen voor vandaag niet gewijzigd. Hebben een mooie route langs de kust gereden. Verrassend hoe gevarieerd het eruit ziet. Prachtige weg over bergwegen langs de kust met veel plekje die de moeite waard zijn om even te stoppen. Soms van de weg af te dalen via smalle paden naar de kustlijn/rotsstranden. Kleine strandjes waar je heerlijk kunt zwemmen of even kunt zonnebaden. Onderweg veel badplaatsen van heel luxe tot relatief eenvoudig, maar die laatste categorie zie je weinig. Het meest is erg luxe, grote hotels die tegen de rotswanden aangeplakt lijken te zijn gebouwd.

Terecht gekomen in een prachtig havenplaatsje, zeer pittoresk, met kleurrijke huizen, grote haven met visserschepen (erg traditioneel) en heel helder water, je kunt de vissen tot diep in het water zien zwemmen. Sommige vissen zijn prachtig gekleurd en zouden in menig tropisch aquarium niet misstaan.

Nog gekeken naar Cheesecake maar 4 euro voor een stukje cake was ons te gortig. Wel lekker geluncht in een lokaal, heel klein restaurantje (er konden max. 20 mensen in/binnen en buiten). Het was net of in een soort toneelstukje terecht kwamen. De Spanjaarden waren luidruchtig met elkaar in gesprek, door alle tafels heen. Iedereen bemoeide zich ermee, waar ze het overhadden 'geen idee', maar het was wel vermakelijk. Allebei een lekkere sandwich gegeten.

Daarna terug gereden naar het hotel, waar we nu dus op het balkon zitten. Mama is aan het appen - iets met een alfabet voor Oma/Opa. Begrijp er weinig maar hoor dat er woorden bijzitten die erg leuk zijn maar minder geschikt voor anderen binnen de familie. Mama gaat zo weer aan de buikspieroefeningen, ik hoop dat we nog een ijsje gaan eten, ik heb zo'n stempelkaart gekregen (bij 10 ijsjes de 11e gratis) en die wil ik natuurlijk wel vol zien te krijgen.